daisy
disclaimer





chatbox



Template were made by flwsdaisy. Image was taken from transparent and tutorial from wanaseoby.xoxo
UiTM interview (kos seni lukis dan seni reka)
Tuesday, May 7, 2013 | 1:18 AM | 0Comment

Assalaamualaikum...
sudah tengah malam masih lagi aku sempat update biloger. ayayay carambaa, niway I nak citer pengalaman I kat KK tempoh hari. *sorry! hmpp firstly aku dapat text dari tuu UPU. dia suruh cek tawaran temu duga di Enternet. tapi aku sambil lewa jaa. malas on lappy, pakai hp ja. lepas cek, toinkkk! dapat pula tawaran temu duga di KK kos seni reka dan seni lukis. first tu aku te-blank la sekejap. tiada prasaan gembira or what. yang ada terus panik sebab tinggal satu hari lagi hari temu duga tu. wahaha disitu aku fening.

bincang punya bincang dengan parents, esoknya terpaksa lah aku berangat pegi KK. kesian aku solo-solo naik bus dari Tawau sampai di Tuaran. sab mau bemalam di rumah macik sana. okeylahh aku pendekkan cerita!

tanggal 27 April, hari Sabtu. aku bangun jam7. tapi aku kedua last masuk dewan, bhahaha. disebabkan abang sepupu lambat bangun --' ditegur sudah oleh panel tu. tapi aku tesengih2 jaa macam aku sudah buat kesalahan yang kecil jak, hahaha. then tym tu semua orang ada pensil dan kertas lukisan. AKU JAK YANG TIADA! kena tegur lagi :'O tapi aku buat talam dua muka jak lah, muehehe. nasib baiklah ada sorang pompuan ni baik pinjamkan aku kertas lukisan dan pensil. he he he.

then, panel tu cakap "okey, sekarang lukis saja apa yang kamu nampak". dalam hatiku "okey madihaa tenang! tenang! kita lukis jak apa yang kita nampak". haha sho aku lukis jak lah orang yang melukis didepanku. siap sudah lukis meja.... BARU AKU PERASAN ADA OBJEK DITENGAH-TENGAH. RUPANYA ITU YANG DISURUH LUKIS T______T nasib baik masih ada masa, sempat jugak aku buat, hehehe. objek-objek tuu pemadam api, kon, bakul sampah, tin, plastic sampah dan kain dilonggok-longgok disitu. alhamdulillah I do it well :)


okeyy next its tym to make a new friend! aku kena jadi friendly tym tu sebab aku tiada kawan T.T sho aku tegur satu pompuan nii. its kindda awkward you knoww, haha langgar jak lah. lama-lama rapat jugak kami. her name is Kartini from Kudat.mau 3-4 jam kami tunggu nama kami dipanggil untuk temu duga. rasa lapar ada lah jugak, nasib baik aku bawa some snacks. muehehe, sho aku share2 keropok tu dengan kawan2 yang lain. lelakinya malu-malu mau ambik tapi diambik jugak. hahahaha aku macam open jak tym tu. biasanya aku ni pendiam tahap dewa. hehehe pandai2 bawa diri kan :)

tengahari sudah baru namaku dipanggil. firstly aku bagi tengok panel tu lukisanku yang tadi tuu, dia komen la jugak tapi aku terimaa jak. sab aku ni bukan pro sangat kan. hehehe, next aku bagi tengok dia dokumen segala dokumen dan berbekalkan sketch kesayanganku *bukti kebolehanku muehehehe. dorang semua bawa portfolio sekolah punya. aku jak yang bawa sketch lukisan ntah apa-apa jak didalam tu. sementara dia bagi markah, dia bagi aku ujian buta warna. alhamdulillah aku dak buta warna woyy! hahaha :p 

nampaknya dia puas hati setelah nampak sketch ku yang menyedihkan tuu. tapi dia hairan kenapa aku boleh dapat tawaran ni padahal aku nda ambik subject seni pun. hehehehe minat kan :3 dia cakap dia sokong aku kunun. KUNUN! ntah laa betul ka ndak. then aku blaaa pegi makan dengan abang sepupuku. wahaha baru lega sedikit ^^

kalau aku dak dapat apa-apa panggilan dalam 3 bulan ni, thats mean aku nda diterima. aku masuk jak form6 sambil tunggu panggilan tu. InsyaAllah :)