daisy
disclaimer





chatbox



Template were made by flwsdaisy. Image was taken from transparent and tutorial from wanaseoby.xoxo
MyCamp best camping ever!
Friday, June 20, 2014 | 8:09 PM | 0Comment

Assalamualaikum yuyols,
alhamdulillah siap jugak komponen penjelajahan lasak ku. sekarang kena completekan komponen sukan dan rekreasi lagi. terima kasih kepada Kelab Rakan Muda kerana camping ni free dan amat menyeronokkan. le me tell you the story k.

first of all, kami semua berkumpul di wisma persekutuan dan terus berangkat ke Kem Pengakap Tiku. kami ada 35 orang. paling banyak budak jalan apas dengan budak convent. nasiblah junior convent ni yang baik-baik. shoo, sampai jak disana bergotong-royong dan mendirikan khemah. yang le boys pulak buat pintu gerbang.

lepas tu aktiviti pembahagian kumpulan dan pelantikan ahli jawatankuasa. erang jadi ajk keselamatan. aku pulak jadi ajk disiplin. seriously? hahaha first aku mau dilantik jadi ajk keselamatan tapi aku ndak mau. tiba-tiba pulak aku setuju jadi ajk disiplin. laa, aku ni bukannya garang betul pun. huahua


keesokan harinya, kami melawat stesen radio tawau fm. disini kami dapat tahu lah sedikit sebanyak tentang fungsi radio tawau fm. sampai record suara lagi. tapi bukan suaraku lah. lepas tu, kami bertolak lagi ke Batu Payung. kami buat kajian pasal "om" yang cat lambang 1Malaysia di pokok and stuff. selain tu, kami bergotong-royong juga dan take a fresh air di tepi laut haha. sebelah malam macam biasa buat presentation.

pada hari ketiga, malar dengar ceramah dan motivasi sahaja. slot terakhir memang buat aku mengantuk lah. hahaha petang tu pulak, kami pegi hiking. yeayyyy! punya best tapi memang parah la naik bukit punya tinggi. ada sorang girl ni, nama dia Daiya. dia ikut juga pegi hiking dengan kami walaupun dia tengah berpuasa. biar betul dia ni hahaha. sekalinya dalam pertengahan perjalanan, menangis sebab sakit perut disebabkan naik bukit yang tinggi tu. hahaha tapi selamat sampai la juga kami. ada yang ikut sebab mau kuruskan badan lah. haha banyak anjing yang dijumpai. kami limpas kandang babs jugak. oink oink! hahaha

hari keempat kami keluar lagi dari kem iku pegi padang bandar tawau. banyak pameran disana. kami tengok pertunjukan silap mata juga. sebelah malam buat persembahan untuk malam kebudayaan. kumpulan ku jak yang belakon. yang lain menyanyi haha. lepas tu kami main game dengan kak dakdung. game "buaya biawak" dan saya berjaya masuk ke peringkat finalis tapi tewas oleh si joyy hahaha. malam tu semua stay late night. aku, erang sama amy tidur paling awal jam12 tapi paling lambat jugak bangun hahaha. nthen ambik sijil dan belum mandi, huahua.